Edycja 2017
Sukces I edycji kampanii oraz ogromne zainteresowanie młodzieży naszymi warsztatami skłoniły nas do rozbudowy części edukacyjnej. Nawiązaliśmy współpracę z Instytutem Pamięci Narodowej i na przełomie września i października 2017 roku przeprowadziliśmy w całej Polsce 12 seminariów dla nauczycieli i edukatorów pracujących z uczniami w wieku 14-19 lat. Po szkoleniach pedagodzy zrealizowali wraz z młodzieżą autorskie miniprojekty historyczne (m.in. gry, pokoje zagadek, wystawy i filmy), najlepsze z nich nagrodziliśmy. Ponadto, w badaniu ankietowym sprawdziliśmy, co uczniowie sądzą o nauce historii i patriotyzmie. O jego wynikach przeczytasz więcej w zakładce „Edukacja”.
W ramach II edycji kampanii odbyła się również akcja wysyłania kartek do Powstańców, która trwała od 1 sierpnia do 2 października 2017 r. Jak co roku laurki dla uczestników walk o stolicę przygotowali mali pacjenci szpitalnych oddziałów dziecięcych.
Edycja 2017 w liczbach
118 148 kartek i listów wysłanych do Powstańców Warszawskich
34 993 pocztówki zaadresowane do konkretnego uczestnika walk o stolicę (co trzecia kartka)
29 416 kartek wysłanych online
28,4 mln osób – zasięg kampanii
162 nauczycieli biorących udział w seminariach współorganizowanych z IPN
13 800 uczniów objętych projektem
200 – blisko tyle autorskich miniprojektów angażujących społeczność szkolną i lokalną zostało zrealizowanych przez uczniów
700 zdjęć w mediach społecznościowych z kartką kampanii
460 publikacji w mediach
3,4 mln PLN – łączny szacunkowy ekwiwalent reklamowy publikacji
Spoty kampanii w Telewizji Polskiej, Polskim Radiu, środkach komunikacji miejskiej w całym kraju oraz na pokładach samolotów Dreamliner PLL LOT