Patrycja Michalik | Bohateron

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Akceptuję

Patrycja Michalik

Patrycja Michalik

Złoty BohaterON i Złoty BohaterON Publiczności w kategorii ,,Nauczyciel”

Nagroda za stworzenie i prowadzenie ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Powstańcy’44 – pamiętamy!”, skierowanego do młodzieży.

 

Nauczycielka języka polskiego, inicjatorka projektu „Powstańcy’44 – pamiętamy!””. Jego celem jest rozwijanie wiedzy historycznej dotyczącej Powstania Warszawskiego i rozbudzanie uczuć patriotycznych wśród młodzieży. W pierwszej edycji projektu wzięło udział 135 nauczycieli z 68 szkół z całej Polski, a inicjatywa została objęta honorowym patronatem Muzeum II Wojny Światowej, Muzeum Powstania Warszawskiego, Towarzystwa Przyjaciół Warszawy oraz Burmistrza Miasta i Gminy Nakło nad Notecią, Sławomira Napierały.

 

Projekt opracowano w taki sposób, aby realizować podstawę programową i rozwijać kompetencje kluczowe uczniów, opierając się na kontekście historycznym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania. Pozwolił młodzieży poznać przebieg powstania z punktu widzenia powstańców, cywili i dzieci, zrozumieć okupacyjną codzienność oraz nauczyć się rozpoznawać symbole związane z powstaniem. Nastolatkowie, pod czujnym okiem pedagogów, zanurzyli się w twórczości Krzysztofa Kamila Baczyńskiego i Anny Świrszczyńskiej, podążali ulicami wojennej Warszawy z narratorem „Pamiętnika z powstania warszawskiego”, a także starali się zrozumieć cierpienie wynikające z utraty bliskiej osoby, czytając list do Krysi z „Ziela na kraterze” Melchiora Wańkowicza. Ze sprawozdań nadesłanych przez nauczycieli wynikało, że projekt cieszył się dużym zainteresowaniem uczniów. Edycja na rok szkolny 2021/22 została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki, Muzeum Powstania Warszawskiego, Muzeum II Wojny Światowej oraz Towarzystwa Przyjaciół Warszawy.

 

Patrycja Michalik od początku swojej zawodowej drogi podąża śladami Powstańców Warszawskich. Zaangażowanie, wiedza, podejście pedagogiczne sprawiły, że początkowo szkolny projekt stał się ogólnopolską inicjatywą docenioną przez najważniejsze instytucje związane z II wojną światową.