Przedstawiamy zwycięskie miniprojekty historyczne | Bohateron
VA
-
A
+
A A

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Akceptuję
VA
-
A
+
A A

Aktualności

Przedstawiamy zwycięskie miniprojekty historyczne

Opublikowano: 15 grudnia 2018

Gala finałowa III edycji kampanii BohaterON – włącz historię! była nie tylko okazją do wręczenia kartek i listów obecnym na uroczystości Powstańcom, ale również do podsumowania projektu BohaterON w Twojej Szkole i nagrodzenia najlepszych miniprojektów historycznych. Rywalizację wygrało Technikum Informatyczne SCI w Szczecinie z grą planszową „Burza nad Warszawą” – gratulujemy!

 

Ważnym elementem naszej kampanii są działania edukacyjne. W tym roku – dzięki przyznanemu nam dofinansowaniu z Ministerstwa Obrony Narodowej w ramach programu „Wdzięczni Bohaterom” – mogły one zostać zrealizowane na jeszcze szerszą skalę. Do dedykowanego nauczycielom i uczniom projektu „BohaterON w Twojej Szkole” zgłosiły się 2582 przedszkola, szkoły podstawowe i placówki przyszpitalne, w których nauczyciele – oprócz wspólnego tworzenia i wypisywania pocztówek z dziećmi – na podstawie otrzymanych scenariuszy zajęć przeprowadzili lekcje o Powstaniu Warszawskim.

Z kolei nauczyciele szkół ponadpodstawowych zostali zaproszeni do udziału we współorganizowanych z Instytutem Pamięci Narodowej seminariach, podczas których dowiedzieli się, jak korzystać ze źródeł historycznych i rozmawiać ze świadkami historii oraz czym są aktywne metody nauczania. Po spotkaniach każdy z nich wraz z wybranymi uczniami zrealizował miniprojekt dla lokalnej społeczności. Wszystkie inicjatywy zostały poddane pod ocenę jury, a nagrody wręczyliśmy 13 grudnia 2018 r. w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie.

Łącznie nasze działania edukacyjne objęły blisko 350 tys. uczniów z całej Polski. Spośród zgłoszonych 128 projektów musieliśmy wybrać trzy najlepsze – nie było to proste, ponieważ każdy pomysł odznaczał się kreatywnością i niestandardowym podejściem do nauczania historii. Dlatego – poza miejscami na podium – przyznaliśmy również trzy wyróżnienia.

 

Zwycięzcy rywalizacji na najlepszy miniprojekt historyczny:

  1. Technikum Informatyczne SCI w Szczecinie| opiekun: Adam Czarniawski | „Burza” nad Warszawą” | kategoria: gra planszowa |  uzasadnienie: za oryginalny pomysł, „lokalność”, ogromny nakład pracy, profesjonalne wykonanie, działania w mediach społecznościowych
  2. Zespół Szkół Techniczno-Ekonomicznych w Skawinie| opiekun: Piotr Kazana | Odcinek Południe 1939-1944 | kategoria: film edukacyjny | uzasadnienie: za wysoką jakość merytoryczną oraz techniczną filmu, „lokalność” oraz rozbudowane działania w mediach społecznościowych
  3. Zespół Placówek Resocjalizacyjnych w Brzegu Dolnym| opiekun: Przemysław Szot | DZIECI BOHATEROM | kategoria: rzemiosło/działania bezpośrednie na rzecz Powstańców | uzasadnienie: za bezpośrednie działania skierowane do Powstańców Warszawskich | oryginalność pomysłu | wysoką wartość edukacyjno-wychowawczą dostosowaną do grupy (młodzież wykluczona społecznie)

 

Wyróżnienia:

  • Liceum Ogólnokształcące nr I im. Jana III Sobieskiego w Oławie| opiekun: Aleksandra Skibińska-Brzezicka |  Dziękujemy i nie zapomnimy! | kategoria: symbole narodowe | uzasadnienie: oryginalny pomysł, profesjonalne wykonanie, wysoka jakość zaprezentowanych działań, przedsiębiorczość grupy projektowej
  • Ośrodek Szkolno-Wychowawczy dla Dzieci i Młodzieży Niepełnosprawnej im. Z. Tylewicza w Poznaniu| opiekun: Barbara Nowak | „Byli tacy, jak my” | kategoria: konkurs fotograficzny | uzasadnienie: oryginalny pomysł dostosowany do możliwości grupy docelowej (młodzież niepełnosprawna), wysoka jakość zaprezentowanego materiału
  • XVI Liceum Ogólnokształcące im. Armii Krajowej w Tarnowie| opiekun: Tomasz Przygoda | Zdzisław Baszak – Strażnik Pamięci | kategoria: działania lokalne | uzasadnienie: „lokalność”, wkład pracy, działania skierowane bezpośrednio do Powstańców Warszawskich

 

Gratulujemy!

Partnerem projektu BohaterON w Twojej Szkole był Instytut Pamięci Narodowej. Akcja odbywała się pod patronatem honorowym Ministerstwa Edukacji Narodowej i dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Obrony Narodowej.