Szymon Wiśniewski | Bohateron

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Akceptuję

Szymon Wiśniewski

Szymon Wiśniewski

Brązowy BohaterON w kategorii ,,Nauczyciel”

Nagroda za przybliżanie uczniom i lokalnej społeczności historii lokalnej oraz za prowadzenie kanału na platformie YouTube o nazwie „Urywki historii” dot. Golubia-Dobrzynia oraz okolicznych miejscowości, a także za prowadzenie profilu poświęconego Ziemiom Pogranicza.

 

Nauczyciel historii w Zespole Szkół nr 2 w Golubiu-Dobrzynie, do czerwca 2021 r. członek kadry pedagogicznej kujawsko-pomorskiej e-szkoły, która powstała po wybuchu pandemii. Lokalny patriota, który miłość do ojczyzny stara się wzbudził w młodszych pokoleniach.

 

Przykładem działań mogą być inicjatywy internetowe. Kanał „Urywki historii” powstał we wrześniu 2020 r. To szereg krótkich filmików, których celem jest przybliżenie historii Golubia-Dobrzynia oraz okolicznych miejscowości. Do tej pory na kanale ukazało się 19 odcinków. Przedstawione są w nich regionalne wydarzenia historyczne z lat 1918-1989 oraz postaci Ziemi Kujawskiej biorące udział w zrywach narodowych, np. Powstaniu Warszawskim.

 

Filmowy projekt to nie wszystko. Na popularnym portalu społecznościowym prowadzi profil poświęcony Ziemiom Pogranicza. Publikuje na nim artykuły, ciekawostki oraz biografie nieznanych mieszkańców swojego regionu, którzy brali udział w wydarzeniach XX wieku. Wśród nich znajdują się m.in. żołnierze AK z inspektoratu ZWZ-AK Brodnica. Działalność edukacyjną na rzecz dzieci i młodzieży kontynuuje w szeregach Harcerskiej Grupy Rekonstrukcji Historycznej. W ostatnim czasie w ramach akcji „W hołdzie żołnierzom Armii Krajowej” ustala tożsamość oraz lokalizację pochówku żołnierzy AK pochodzących z terenu Golubia-Dobrzynia i okolic.

 

Do prowadzenia zajęć wykorzystuje liczne artefakty historyczne (hełmy, repliki broni, mundury), nie stroni, czego dowodem jest wspomniany kanał, od internetowych pomocy dydaktycznych. Jego misją jest zachęcenie młodzieży do okrywania historii swoich przodków. Naukę zamienia w fascynującą przygodę, rozbudzając w uczniach głód wiedzy o rodzinnej okolicy i jej mieszkańcach z czasów II wojny światowej.