JAKUB RÓŻALSKI | Bohateron

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Akceptuję

Wysłano 2003 kartek za kwotę 59170 zł.

JAKUB RÓŻALSKI

Niezależny artysta koncepcyjny, grafik i ilustrator

Nominacja za stworzenie i realizację projektu malarskiego  Świat 1920+, na podstawie którego w 2020 roku powstała gra „Iron Harvest”

 

W wykreowanej przez niego alternatywnej rzeczywistości odradzająca się po I wojnie światowej Polska może korzystać z nowoczesnej technologii, np. wielkich, bojowych mechów. Na jego obrazach ogromne roboty bojowe mozolnie kroczą przez pola, na których mieszkańcy okolicznych wsi zbierają plony. To niesamowite połączenie tradycji z nowoczesnością od kliku lat przykuwa uwagę w Polsce i za granicą, inspirując innych twórców do tworzenia gier komputerowych czy antologii.

 

Jakub Różalski rozpoczął prace nad Światem 1920+ w 2014 roku. Jak sam zaznacza, pomysł powstał z potrzeby stworzenia czegoś własnego, z czym mógłby identyfikować się jako artysta. Początkowo projekt był inspirowany wojną polsko-bolszewicką z 1920 roku, z czasem autor zaczął dodawać kolejne motywy, strony konfliktu i bohaterów. Tak powstała historia uniwersum 1920+. Na jego obrazach znajdziemy nie tylko motywy militarne – kawalerii i polskiej armii, ale również sceny z codziennego życia na wsi i piękne krajobrazy agresywnie przejęte przez postęp, technologię i cywilizację. W ten niezwykle oryginalny sposób autor od 6 lat opowiada o historii i kulturze Polski, pokazując ją odbiorcom nie tylko w naszym kraju, ale przede wszystkim poza jego granicami.

 

Alternatywny świat Jakuba Różalskiego zwrócił uwagę niemieckiego studia King Art Games, które – we współpracy z artystą – w 2020 roku wydało grę strategiczną „Iron Harvest”. Jej fabuła bazuje na wizji i historii świata 1920+. Różalski był zaangażowany w praktycznie każdy aspekt pracy nad grą, tworząc trzon opowieści i główny wątek fabularny.

 

Projekty Jakuba Różalskiego: jrozalski.com